درمان شوره سر

مدیر
5 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

شوره سر چیست؟

شوره سر پوسته‌ پوسته‌های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول‌های مرده پوست در موها ایجاد می‌شود. در واقع سلول‌های مرده پوست شروع به ریزش کرده و در اثر این اتفاق شوره سر ایجاد می‌شود.

این وضعیت معمولا بی‌ضرر است و با عوارضی همراه نیست. اما ممکن است گاهی با خارش همراه شود. اما ممکن است ازنظر نظافت و مخصوصا زیبایی مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند احتمال وقوع شوره سر در هر فردی با هر سنی وجود دارد. اما معمولا جوانان و افراد میان‌سال بیش از دیگران با این موضوع درگیر هستند.

این وضعیت دارای شدت‌های مختلفی بوده و ممکن است خشک یا چرب باشد. بسته به‌شدت شوره سر، علت و نوع آن روش‌های متفاوتی برای

درمان آن پیشنهاد می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

بهداشت ضعیف نمی‌تواند عاملی برای تشدید یا ایجاد شوره سرباشد. اما معمولا زمانی که فرد موهای خود را به‌طور مرتب شانه نزده یا آن‌ها را نمی‌شوید، شوره‌ها بیشتر به چشم می‌آیند.

عوامل دیگر نظیر سن افراد، شرایط آب و هوایی، سطح استرس افراد، شرایط سلامتی و برخی بیماری‌ها، و همچنین شوینده ها و محصولات مراقبتی موها و کیفیت محصولات مراقبتی مو می‌تواند باعث تشدید شوره سر شود.

انواع شوره سر

شناخت نوع شوره سر می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب شیوه درمان آن داشته باشد. ما ۲ نوع شوره داریم:

شوره خشک

شوره خشک : معمول‌ترین نوع شوره است. این شوره معمولا در فصل زمستان تشدید می‌شود. چراکه سرد و گرم شدن محیط می‌تواند پوست سر شما را خشک کند. علاوه بر این شستن مداوم موها با آب داغ نیز می‌تواند از دلایل ایجاد شوره خشک باشد. پوسته‌های شوره خشک معمولا سفید و ریز هستند و ممکن است باعث ایجاد خارش خفیف شوند.

خارش شدید به همراه شوره‌های خشک می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری پوستی جدی‌تر باشد که باید توسط پزشک بررسی شود. برای کمک به جلوگیری از بروز شوره خشک یکی از بهترین راه ها استفاده از صابون مو ایلار هست که به علت اینکه سرشار از روغن زیتون ناب خوراکی هست یه خاطیت ابرسان فوق العاده بی نظیری دارد، به علت روغن کرچک نابی که دارد باعث حفظ رطوبت میشود.

شوره پوست‌پوستی یا چرب در زیر سطح پوست شما غدد تولیدکننده سبوم وجود دارند. سبوم ماده‌ای روغنی است که به مرطوب‌سازی و محافظت از

پوست کمک می‌کند. زمانی که سبوم تولیدشده توسط این غدد چربی زیاد شود پوست سر شما چرب خواهد شد. این چربی اضافه می‌تواند باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره‌های پوست‌پوستی شود.

پوسته‌های این شوره معمولا بزرگ‌تر از شوره خشک است و ممکن است حالتی روغنی داشته باشد. همچنین این پوسته‌ها رنگ زردتری دارند. اگزمای سبورئیک نوع شدیدی از شوره چرب است. زمانی که از محصولات مراقبتی بی کیفیت و شامپو،شوینده های نامناسب استفاده میکنید، این اتفاق باعث خشک شدن پوسته سر میشود و برای ایجاد تعادل ، و برطرف کردن خشکی سر غدد زیر پوست سر ، چربی بیشتری تولید میکنید.

این چربی اضافه می‌تواند باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره‌های پوست‌پوستی شود. اونم به علت استفاده از شوینده های پوستی نامناسب اما وقتی از صابون مو ایلار برای شستشوی موهای خود استفاده میکنید چون صابون مو ایلار فاقد مواد مضر و‌مواد نگهدارنده و سرشار از مواد طبیعی هست

به علت داشتن روغن زیتون و روغن کرچک باعث ابرسانی و حفظ رطوبت سر میشود پس بر خلاف شوینده های دیگه و شامپو ها باعث خشک شدن

بیش از حد کف سر نمیشود… و به همین علت کف سر برای متعادل کردن خشکی بیش از حد، چربی اضافی تولید نمیکند و به همین ترتیب شوره های سر از بین میروند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.